¡BIENVENIDOS!

Welcome to my homework blog!
Here you will see daily homework, test dates, and assignment due dates.
When outside of the classroom, speak as much as you can in Spanish and never be afraid to ask someone,
"¿De dónde eres?"--you might just spark a conversation and learn some cool "modismos!"

Saturday, 15 May 2010

Espanol 10/11/12

Unit Test Thursday, May 20th. Refer to your outlines.


Español 11
Review for Chapter Test Unidad 2 Etapa 3

Hablar
• Contesta las preguntas de tu profesora sobre las cosas que a ti y a tus amigos les encanta hacer en la cuidad.
• Lo que a mi me encanta hacer
• Lo que a mi me fascina
• Lo que les encanta a mis amigos
• Lo que les fascina a mi mejor amigo /15
Escuchar
A. Escucha lo que paso cuando Isabel Asturias salio a cenar en un restaurante. Strategy: Remember the vocabulary you learned ordering in a restaurant. /5

Lectura Y Cultura
B. Lee de las cosas que Cataline Davila hace en la cuidad. Strategy: Remember the vocabulary you used to discuss activities and events in the city. /5

Vocabulario Y Gramática
C. Mira la ilustración de cosas en un restaurante. Strategy: Remember the vocabulary you used to discuss ordering in a restaurant. /10

E. Fill in the blanks with an Indirect Object Pronoun. Then rewrite the sentences with double object pronouns. /10

ie. Yo ____________ (a ellos) voy a servir unas verduras.

Yo ______________ voy a servir.

F. Escribe oraciones con verbos como gustar and the appropriate pronoun. /5

ie. Los temas romanticos (importar)_________________________________
Escritura
H. Write a paragraph describing lo que tu y tus amigos pidieron en un restaurante.
• ¿Pidieron los mismos platillos o platillos diferentes?
• ¿Pidieron todos un postre?
• Lo que yo pedi
• Lo que pidieron mis amigos
Remember, use the vocabulary about ordering in a restaurant and the preterite and imperfect tenses.
/15

Listen/Oral: /20 Written /45
TOTAL: /65